De beslisser 

in de bouw.

Elke keer anders. 

Hoe pakt u dit

commercieel aan?

Het kompas in de zoektocht naar de beslisser in de bouw

De bouw is een redelijk ondoorgrondelijke wereld. Bij elk nieuwbouwproject is de beslissings-bevoegdheid over de keuze van het materiaalgebruik anders. Voor een toeleverancier in bouw-gerelateerde materialen kan dit een hindernis vormen in het sales traject zijn: de ene keer is het de architect, de andere keer de aannemer, het technisch bureau of één van de vele onderaannemers. Daarbij komt dat de belangen in de bouwkolom per partij verschillen. Een architect let op de esthetiek, voor een installateur kan de levertijd en prijs het belangrijkste zijn en bijvoorbeeld voor de klant duurzaamheid. De benaderwijze van de verschillende partijen is daarom per partij anders. Daarnaast kan de eindklant nog specifieke wensen hebben over de keuze van het materiaal en voorkeuren uitspreken over de leverancierskeuze. Als in een bestek een bepaald merk wordt genoemd met de toevoeging ‘of gelijkwaardig’, wil dat niet altijd zeggen dat het gelijkwaardig mag zijn. U begrijp wat wij bedoelen, toch?

Afijn, als toeleverancier kun je de wereld bij elk nieuwbouwproject opnieuw gaan uitvinden. Vendere heeft een slim driesporenbeleid waarmee we kwalitatieve leads, anders gezegd veelal bezoekafspraken genereren. Ook voor u!

Opvolging en verrijking van bouwberichten

Via een abonnement bij een kwaliteitsleverancier van bouwberichten krijgt u periodiek een overzicht van nieuwbouwprojecten. Gebaseerd op gezamenlijke ervaringen passen we hier zo nodig een filter op toe om de kansrijke projecten te selecteren. Vervolgens achterhaalt Vendere de verschillende actoren van het bouwproject en benadert deze actief om uiteindelijk de beslissingsbevoegde over uw specifieke product te achterhalen. Bij grote projecten treden we met meerdere kanalen in contact. Hoe meer partijen kennis hebben over uw product, hoe groter de kans dat deze meegenomen wordt in het beslissingstraject.

Benadering van beïnvloeders en opdrachtgevers

Architecten, adviesbureaus en opdrachtgevers zoals woningbouwverenigingen, zorginstellingen en
ziekenhuizen hebben vaak een belangrijke stem in de keuze voor bepaalde producten en materialen.
Soms is dit alleen een adviserende rol, soms schrijven zij expliciete specificaties voor waardoor hun
rol in het beslissingsproces groot is. Door deze actoren te benaderen, weet je welke rol ze spelen en in hoeverre zij invloed uitoefenen.

Benadering van eindklanten

De eindklant gaat vaak het eindelijke product aanschaffen en mogelijk ook gebruiken. Uiteraard hebben zij zich te houden aan de kaders van de voorschriften en vereiste specificaties, maar binnen deze kaders nemen zij zelfstandig beslissingen. Zij zijn daarom een belangrijke partij om te benaderen.
Door het simultaan benaderen van deze drie doelgroepen ontstaat er onderlinge synergie. Voor elke partij hebben we een eigen pitch, omdat elke partij in de bouwkolom een ander belang heeft. Een architect heeft waarschijnlijk meerdere bouwprojecten onder zijn hoede. Dat geldt ook voor een aannemer. Via het bouwbericht kunt u exact zien bij welke bouwprojecten zij betrokken zijn. Onze ervaring is dat werken vanuit de basis van een bouwbericht zeer succesvol is. Zowel uit te drukken in het aantal kwalitatieve leads, bezoeken en daaruit voortvloeiende opdrachten.

Hoe tref-

zeker is

uw pitch?

Maak uw verkoopapparaat commercieel krachtig

Een architect, aannemer, technisch adviesbureau of installatiebedrijf is op zoek naar een specifiek product en krijgt de binnendienst aan de lijn. Beantwoordt deze medewerker rucksichtslos de vraag van de klant of is hij geïnteresseerd en wil hij meer te komen weten? Vraagt hij door, weet hij om welk project het gaat, ziet hij verkoopkansen voor andere producten uit het assortiment? Kortom is de verkoopapparaat commercieel daadkrachtig en worden alle kansen benut voor cross selling, up selling en deep selling?

Vendere verzorgt coaching en training en helpt accountmanagers, telefonistes en commerciële
binnendiensten om zelf effectieve en succesvolle gesprekken te voeren met als resultaat:

  • Klantgerichter opereren
  • Bestaande relaties beter onderhouden
  • Meer opbrengst genereren in dezelfde tijd
  • Nieuwe klanten aan je binden
  • De juiste beslisser achterhalen

Heeft u vragen? Neem hier contact op.

Blog artikelen

Onze referenties

Als expert in telefonische communicatie ga jij voor (inter)nationale opdrachtgevers op zoek naar nieuwe klanten en business. Jij bent een echte netwerker die uit naam van je opdrachtgever duurzame relaties opbouwt met (potentiële) klanten. Je legt het eerste contact, maakt afspraken en belt offertes na. Jouw klanten komen uit verschillende branches en het contact is van directieniveau tot uitvoerend medewerker. Je bent resultaatgericht en vindt het leuk om telefonisch relaties te onderhouden en uit te bouwen. Verkopen zit jou in het bloed.

Menno de Kok
Menno de KokAccountants & AdviseursVendere

Als expert in telefonische communicatie ga jij voor (inter)nationale opdrachtgevers op zoek naar nieuwe klanten en business. Jij bent een echte netwerker die uit naam van je opdrachtgever duurzame relaties opbouwt met (potentiële) klanten. Je legt het eerste contact, maakt afspraken en belt offertes na. Jouw klanten komen uit verschillende branches en het contact is van directieniveau tot uitvoerend medewerker. Je bent resultaatgericht en vindt het leuk om telefonisch relaties te onderhouden en uit te bouwen. Verkopen zit jou in het bloed.

Loek Boerboom
Loek BoerboomAccountants & AdviseursVendere

Als expert in telefonische communicatie ga jij voor (inter)nationale opdrachtgevers op zoek naar nieuwe klanten en business. Jij bent een echte netwerker die uit naam van je opdrachtgever duurzame relaties opbouwt met (potentiële) klanten. Je legt het eerste contact, maakt afspraken en belt offertes na. Jouw klanten komen uit verschillende branches en het contact is van directieniveau tot uitvoerend medewerker. Je bent resultaatgericht en vindt het leuk om telefonisch relaties te onderhouden en uit te bouwen. Verkopen zit jou in het bloed.

Ben Wiggelo
Ben WiggeloAccountants & AdviseursVendere

Als expert in telefonische communicatie ga jij voor (inter)nationale opdrachtgevers op zoek naar nieuwe klanten en business. Jij bent een echte netwerker die uit naam van je opdrachtgever duurzame relaties opbouwt met (potentiële) klanten. Je legt het eerste contact, maakt afspraken en belt offertes na. Jouw klanten komen uit verschillende branches en het contact is van directieniveau tot uitvoerend medewerker. Je bent resultaatgericht en vindt het leuk om telefonisch relaties te onderhouden en uit te bouwen. Verkopen zit jou in het bloed.

Bonne Burger
Bonne BurgerAccountants & AdviseursVendere